Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

Π. Καρέλης: Τα Λουτρά Σμοκόβου δεν ιδιωτικοποιούνται 20 Σεπτεμβρίου 2013

Π. Καρέλης: Τα Λουτρά Σμοκόβου δεν ιδιωτικοποιούνται
20 Σεπτεμβρίου 2013

Τις τελευταίες ημέρες δημοσιεύθηκε στις εφημερίδες η προκήρυξη για την ιδιωτικοποίηση μέσω ΤΑΙΠΕΔ τεσσάρων ιαματικών πηγών της Φθιώτιδας (Πλατύστομο, Καμένα Βούρλα, Υπάτη, Θερμοπύλες) γεγονός που προκάλεσε εύλογες ανησυχίες για την πιθανότητα ιδιωτικοποίησης των Λουτρών Σμοκόβου. Θα ήθελα να προβώ σε ορισμένες διευκρινήσεις σε οτι αφορά στο ισχύον νομικό καθεστώς που διέπει τη Δημοτική Επιχείρηση «Λουτρά Σμοκόβου Α.Ε.» και να σας παραθέσω τους λόγους για τους οποίους ΔΕΝ μπορεί να παραχωρηθεί προς ιδιωτικοποίηση. Με τον Ν. 4049/2012 άρθρο 39, παρατάθηκε η σύμβαση εκμετάλλευσης των ιαματικών πηγών των Λουτρών Σμοκόβου για σαράντα (40) ακόμη έτη, ανεξάρτητα από τη λήξη της προϋπάρχουσας σύμβασης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η καινούρια -και ισχύουσα
πλέον- σύμβαση, να έχει ως έτος λήξης το 2052. Με την υπ” αριθμ. 7/2012 απόφαση, το Δ.Σ. της Λουτρών Σμοκόβου Α.Ε.-ΟΤΑ συναίνεσε στην παράταση της σύμβασης, προχωρώντας έτσι στην
οριστικοποίηση της τελευταίας όπως ακριβώς προβλέπονταν από το νόμο. Οι τέσσερις ιαματικές πηγές που δόθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ προς ιδιωτικοποίηση ΔΕΝ εντάσσονται στον παραπάνω νόμο διότι λειτουργούσαν με ιδία ευθύνη του ΕΟΤ, χωρίς να έχουν παραχωρηθεί στους Δήμους προς εκμετάλλευση. Επιπρόσθετα, φέτος το καλοκαίρι ψηφίσθηκε ο Ν. 4179/2013 που αφορά σε θέματα τουρισμού. Συγκεκριμένα στο άρθρο 20 -ιατρικός και Ιαματικός Τουρισμός- ζητείται από τους ΟΤΑ ή τις αναπτυξιακές εταιρείες αυτών (κατηγορία στην οποία ανήκει και η δική μας επιχείρηση) να υποβάλλουν προς έγκριση στον ΕΟΤ μια οικονομοτεχνική μελέτη επενδυτικού σχεδίου του ιαματικού πόρου. Η μελέτη δίδεται προς έγκριση στον ίδιο τον Υπουργό Τουρισμού και η επιχείρηση είναι υποχρεωμένη, μέσα σε διάστημα πέντε ετών, να προβεί στην εφαρμογή των έργων αξιοποίησης που αναφέρονται στη μελέτη, αρχής γενομένης από την αντίστοιχη ημερομηνία έγκρισης,. Είναι πλέον φανερό οτι ξεκινά η εφαρμογή προγραμμάτων για τα αναπτυξιακά έργα των επιχειρήσεων ΟΤΑ με καθορισμένα χρονοδιαγράμματα. Είναι έκδηλο δε οτι, υπάρχει η αναγκαία πολιτική βούληση για τη διατήρηση και βιωσιμότητα των δημοτικών επιχειρήσεων με την προύπόθεση οι τελευταίες να ακολουθούν έναν πλήρως οργανωμένο και υγιή τρόπο λειτουργίας που θα τους επιτρέπει να αναπτύσσονται μέσα σε σαφή νομικά και χρονικά πλαίσια. Με γνώμονα αυτό το σκεπτικό, το Δ.Σ. της Λουτρών Σμοκόβου Α.Ε.-ΟΤΑ επιθυμώντας να προσαρμοστεί στις απορρέουσες συνθήκες, ανταποκρίθηκε άμεσα, προετοιμάζοντας μελέτες για επενδυτικά και αναπτυξιακά έργα τα οποία θα αλλάξουν / εκσυγχρονίσουν τις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις, με σκοπό να γίνει η λουτρόπολη ένας θελκτικός και προσιτός προορισμός -όλες τις εποχές του χρόνου- όχι μόνο για τους γηραιότερους αλλά και για τις νεαρότερες ηλικιακά ομάδες που τώρα ανακαλύπτουν και έρχονται σε επαφή με τον ιαματικό τουρισμό και τον θερμαλισμό. Στο προσεχές μέλλον θα είμαστε σε θέση να σας κοινοποιήσουμε τα νέα επενδυτικά σχέδια τα οποία έχουν ήδη προωθηθεί στους αρμοδίους προς έγκριση. Μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε οτι το οικονομικό μέγεθος των συγκεκριμένων επενδύσεων ξεπερνά κατά πολύ τις προσδοκίες των περισσοτέρων και θα σας εκπλήξει ευχάριστα. Ελπίζω λοιπόν να κατέστη σαφές οτι τα Λουτρά Σμοκόβου ΔΕΝ πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν αλλά αντιθέτως δημιουργείται η δυναμική ανάπτυξης αυτών, η οποία θα είναι άμεσα εφαρμόσιμη και θα προκαλέσει ραγδαίες οικοδομικές μετατροπές στον χώρο της λουτρόπολης. Κλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω οτι ο αριθμός των επισκμεπτών κατά την τρέχουσα τουριστική περίοδο κυμαίνεται στα περσινά επίπεδα -ειδικά τον μήνα Σεπτέμβριο παρουσίασε ιδιαίτερη αύξηση- κάτι που αποτελεί ένα αισιόδοξο μήνυμασταθερότητας για το μέλλον της επιχείρησης μέσα σε μια περίοδο όπου η κρίση μαστίζει τον τουριστικό κλάδο.



Ο Δ/νων Σύμβουλος

Καρέλης Πέτρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αριθμός απόφασης: 25552/2010 Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Προσβολή προσωπικότητας μέσω του διαδικτύου σε ιστολόγιο (blog). Ανάρτηση υβριστικών και αναληθών σχολίων κατά της προσωπικότητας κάποιου προσώπου σε ιστολόγιο. Στην περίπτωση αυτή εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις περί αδικοπραξιών και προσβολής της προσωπικότητας του ΑΚ και όχι οι διατάξεις περί ευθύνης του τύπου.